Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 29.04.2024, 12:42

Тростянецький НВК

Меню сайту
Календар
«  Лютий 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
Головна » 2014 » Лютий » 5 » Вплив участі у позакласній роботі від ПР БДЮТ на навчальну успішність учнів Тростянецької школи
00:09
Вплив участі у позакласній роботі від ПР БДЮТ на навчальну успішність учнів Тростянецької школи

Інколи у батьків та вчителів виникає думка, що надмірна зайнятість позакласною роботою негативно впливає на навчальну успішність учнів, адже в них зменшується час для вивчення основних шкільних предметів. Саме це і зумовило вибір теми нашого дослідження.

На сучасному етапі розвитку нашої держави важливого значення набуває проблема активізації самовиховання учнів, адже становлення суспільно активної та гармонійно розвиненої особистості великою мірою залежить від власних зусиль самої людини, спрямованих на самовдосконалення. Не останню роль у становленні індивіда як особистості відіграє школа. її вплив на школяра відбувається по двох провідних лініях: в урочний і позаурочний час. Важлива роль у вихованні учнів, розширенні й поглибленні їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій виховній роботі. Таку роботу називають позакласною та позашкільною. Позакласна робота тісно пов'язана з навчально-виховною, що проводиться на уроках. Позакласна робота - це різноманітна освітня і виховна робота, спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей. На жаль, розвиток творчих здібностей у дітей часто стає випадковим і здебільшого залишається на низькому рівні. Проте не треба забувати, що всі діти наділені здібностями, а тому потрібно їх виявляти і максимально розвивати. І це можна робити в позаурочний час на гурткових заняттях. Тобто, гурткову роботу учнів можна назвати чинником всебічного розвитку особистості школяра. Слід відмітити й те, що внаслідок низької матеріальної забезпеченості батьків та їх постійній зайнятості зменшується час відведений на виховання дітей. Це вимагає обов'язкового насичення вільного часу школярів різноманітними формами позакласної виховної роботи.

Перераховане вище ставить перед школою нові проблеми, які повинен вирішувати сучасний педагог. Так як на уроках вплив вчителя обмежений і навчальним планом, і часом, то великий тягар педагогічного впливу якраз припадає на позакласну роботу.

Усе це спричинює інтерес до вивчення позакласної роботи, як об’єкта педагогічних досліджень. Тому об'єкт нашого дослідження: позакласна робота в школі. Предмет дослідження: позакласна робота в школі як умова успішного навчання школярів . Мета дослідити вплив участі у гуртковій роботі Тростянецької ЗОШ на навчальну успішність учнів. Гіпотеза дослідження: гурткова робота справляє позитивний вплив на освітній рівень учнів.

Проблема і мета дослідження визначили такі завдання:

1) проаналізувати стан проблеми в педагогічній теорії і практиці , визначити педагогічні та соціальні умови організації позаурочної діяльності учнів;

2) проаналізувати стан забезпечення учнів Тростянецької школи гуртковою роботою;

3) здійснити експериментальну перевірку ефективності системи гурткової роботи на базі Тростянецької  загальноосвітньої школи Полтавського району Полтавської області на навчальну успішність учнів.

При написанні роботи були використані загальнонаукові методи дослідження.

Отже, позакласна робота - це різноманітна освітня й виховна робота педагогічного колективу школи в позаурочний час, спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей. Позашкільна - це освітньо-внховна робота позашкільних закладів для дітей та юнацтва.

Різноманітні види позакласної виховної роботи сприяють більш різнобічному розкриттю індивідуальних здібностей дитини, які далеко не завжди проявляються на уроках. Це пояснюється багатьма причинами, а саме: позакласна виховна робота, на відміну від навчальної, нерегламентована часом, вона характеризується відсутністю оцінювання учнів, нерегламентованим спілкуванням суб'єктів навчально-виховного процесу між собою, свободою вибору змісту, форм, засобів позакласної роботи.

По-друге, приймаючи участь у різних видах позакласної роботи, діти поповнюють особистий досвід, знання про різні види людської діяльності, а також здобувають необхідні вміння та навички її здійснення.

По-третє, різноманітна позакласна виховна робота сприяє розвитку спільного інтересу у дітей до будь-якої діяльності, а також підвищує їх пізнавальну активність і інтелект.

По-четверте, позакласна робота допомагає вчителеві подолати стереотипи у сприйнятті дитини як учня, що сприяє розвитку потенційних та спонукально-мотиваційних сутнісних сил особистості.

По-п'яте, вміле використання вчителем різноманітних форм виховної роботи допомагає подолати суперечності між „Я"- ідеалом і „Я"-реальністю. Тобто дасть можливість для усвідомлення свого реального місця у світі.

У нашій школі діє широка мережа гуртків і клубів за дитячими інтересами і здібностями. Учні школи мають можливість відвідувати гуртки з кожного предмета та 6 гуртків, які працюють від ПР БДЮТ.

Це гурток «ЮІР» , гурток «Оригамі», гурток «Рукотвори» , гурток «Культури спілкування» , гурток «Психології» , танцювальний гурток.

Позитивний вплив позакласної гурткової роботи з певного предмета на навчальну успішність учня з цього предмета є незаперечним. Та часто дитина відвідує гурткові заняття які не мають тісних зв’язків з шкільними предметами. Все це зумовлює сумніви у батьків та вчителів учнів, які зацікавлені в першу чергу в тому, щоб дитина оволоділа знаннями з основних предметів, що внесені до типових навчальних планів. Тому метою нашого дослідження було порівняння навчальної успішності учнів з їх зайнятістю в гуртковій роботі.

Отже, з 111 учнів(2-11 класів) Тростянецької школи 79 % охоплені гуртковою роботою від ПР БДЮТ, з них 23% відвідують від 3 до 5 гуртків. 22% учнів гуртків від ПР БДЮТ не відвідують

Після проведеного аналізу навчальної успішності учнів Тростянецької школи з їх зайнятістю в позакласній гуртковій роботі, було помічено, що навчальна успішність за 2012/2013 навчальний рік в учнів які активно відвідували гуртки значно вища ніж в їх однолітків, що не залучалися до позакласної роботи. Варто також відмітити, що деякі учні відвідували одночасно декілька гуртків і при цьому прекрасно навчалися і були постійними учасниками різноманітних конкурсів та фестивалів.

Отже участь у позакласній роботі, а саме у гуртковій роботі, не перешкоджає навчальній діяльності, а навпаки лише допомагає учням правильно організувати свій вільний час, займатися саморозвитком та добре навчатися. Що підтверджує висунуту в нашій роботі гіпотезу.


керівник психологічного гуртка Пяткова К.С.

Переглядів: 476 | Додав: Max | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz