Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 29.04.2024, 11:34

Тростянецький НВК

Меню сайту
Календар
«  Лютий 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
Головна » 2014 » Лютий » 7 » Емоційні зміни у дітей
18:20
Емоційні зміни у дітей

Ви раптом стали помічати, що дитина почала надто емоційно реагувати на те, що відбувається навколо. Раз у раз у неї на очах зявляються сльози, вона стала вразливою, а раптом у неї трапляються приступи невтримного сміху. Дитина вчиться керувати своїми емоціями, вона починає розуміти, що емоції мають відповідати певній ситуації. У неї поки що недуже добре виходить справлятися з ними, але… пройде багато часу, у таке ще не донедавна безтурботне й імпульсивне маля стане більш урівноваженим, спокійним, навіть, може, трошки замкненим у собі.

Одним із проявів психологічної кризи є емоційна нестійкість. Дитина прагне привернути до себе увагу, нехай іноді й не дуже адекватними способами. А дорослий не завжди вибирає правильну тактику поведінки, він починає сварити дитину за її кривляння” та істерики”, не цілком розуміючи, із чим вони повязані. І що в результаті? Така щира, така відкрита дитина стає мовчазною та замкненою, вона все більше і більше віддаляється від батьків. А потім це протиріччя поглиблюється, стає все ширшим і переростає в підліткові конфлікти.

Для того щоб уникнути проблем у спілкуванні з дитиною, спробуємо приділити трохи більше уваги її емоціям і розібратися з причинами їх появи, а також допомогти дитині познайомитися з різними емоціями і з тим, як вони проявляються.

Емоційні порушення

У школі до дітей збільшується кількість вимог, очукувань, наголос робиться на тому, що учень «повинен», а не тому , шо він "хоче”. З іншого боку, учням приємно почуватися дорослішим, відповідальнішим, бачити, що його оточуючі його сприймають. Зрозуміло, що таке становище викликає протилежні переживання: з одного боку, прагнення виправдати очікування, а з іншого—страх виявитися поганим учнем.

Умовно можна виділити 3 найбільш виражені групи так званих важких дітей”, що мають проблеми в емоційній сфері.

Агресивні діти.  У таких дітей не рідко є прояви афективної поведінки.

Емоційно нестримані діти. Діти, що належать до цього типу, на все реагують занадто бурхливо: якщо вони виражають захоплення, то своєю експресивною поведінкою заводять весь клас”; якщо вони страждають—їх плач і стогін будуть занадто голосними і зухвалими.

Занадто соромязливі, ранимі, вразливі, боязкі, тривожні діти. Вони соромляться ясно і голосно виражати свої емоції, будуть тихо переживати свої проблеми, боячись звернути на себе увагу.

 Безсумнівно, характер прояву емоційних реакцій повязаний із типом темпераменту. Не існує поганих і хороших емоцій, і дорослий у взаємодії з дитиною повинен безупинно звертатись до доступного для дитини рівня організації емоційної сфери, сприяти ефективній регуляції дитини.

 

 

Як планувати роботу?

Як можна планувати роботу з дітьми, які дійсно потребують психологічної допомоги? Потрібно постаратися за допомогою індивідуально дібраних методик виявити можливу причину емоційної дисгармонії. Адже неадекватні реакції — це наслідок, а не причина психологічних проблем. Не завжди доцільно починати дослідження емоційно-неврівноважених дітей з тестів, безглуздих, на їхній погляд, чергових завдань дорослих. Іноді дитині необхідне просто людське спілкування, розуміння, хоча треба сказати, що не завжди діти йдуть на контакт, вони вже навчилися не довіряти. У таких випадках краще дати учневі спокій, а через деякий час постаратися зацікавити його якоюсь діяльністю, можливо, підключити його до роботи в групі.

Різні форми ігрової терапії, емаготерапії (терапії образами), арт-терапії допомагають дитині пережити свої пригнічені почуття. Приміром, казкотерапія дає можливість дітям ідентифікувати себе з героями казок і разом із ними пережити важкі емоції, внутрішньоособистісні конфлікти й успішно розв'язати їх. Відповідно до віку діти одержують у доступній формі психологічні знання, що дозволяють упоратися з почуттям самотності, неповноцінності, невпевненості в собі, з переживаннями провини, сорому. Подальше промальовування казок також дає можливість виразити свої почуття за допомогою образів, символів, тобто звільнитися, «очиститися» від гнітючих емоцій. Доброзичливе й розуміюче спілкування, ігри, малювання, прослуховування й обговорення казок, рухливі вправи, музика, а найголовніше — увага до дитини — допомагають їй прийняти себе та світ, що її оточує.

Ефективними можуть бути заняття позашкільною діяльністю, особливо в гуртках соціально-реаблітаційного напрямку.

керывник психологычного гурткка "Стань творцем свого життя". Пяткова К.С.

Переглядів: 441 | Додав: Max | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz